Pyrzyce dnia 07.03.2022r.
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej
nieruchomości przy ul. G Narutowicza 8 w Pyrzycach
ul. T Kościuszki 26, pok.5
74-200 Pyrzyce
Urząd Miejski w Pyrzycach
Plac Ratuszowy 1 , 74-200 Pyrzyce
Przewodniczący Rady Miejskiej w Pyrzycach
Plac Ratuszowy 1, 74-200 Pyrzyce
Dotyczy: sposobu zebrania właścicieli lokali i braku działań Organów Gminy w trybie art. 27 i art. 29 ust. 3 ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, co sprawia iż mamy jak niżej. 28.02.2022r. Otrzymałem (w skrzynce pocztowej) kopertę firmowaną przez administratora (a nie Zarząd Wspólnoty) nieruchomością wspólną Gabriela Narutowicza 8 w Pyrzycach.
Koperta ta zawiera:
1. Zawiadomienie o zwołanym zebraniu właścicieli lokali przez Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej na dzień 03-03-2022r.2. Karty do głosowania nad uchwałami 1-4/2022
3. Sprawozdanie finansowe Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Narutowicza 8 na dzień 31.12.2021, którego się nie wymienia jako załącznik
4. Plan gospodarczy Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Narutowicza 8 w Pyrzycach na okres 01-01-2021 do 31-12-2021 (treść okresu zgodna z treścią na druku)
5. Pismo informacyjne „Gestors” do właścicieli lokali, aby podpisane karty do głosowania dostarczyli do siedziby Zarządcy do dnia 03.03.2022.
Nadesłane materiały, w mym pojęciu obarczone są licznymi wadami prawnymi i merytorycznymi, a także nie zawierają podstawowych sprawozdań Zarządu Wspólnoty oraz rozliczeń indywidualnych lokali, co sprawia że brak jest danych do oceny działalności Zarządu Wspólnoty. Oznacza to, że Zarząd Wspólnoty nie przedstawił w formie pisemnej wyników swej działalności co nakazuje ustawodawca obligatoryjnie w art. 30 ust. 1 pkt. 2 ustawa o własności lokali, a to dowodzi że Zarząd Wspólnoty chce uzyskać uchwały w tym absolutorium w „ciemno”, na podstawie licznych nieścisłości o podstawowym znaczeniu, drwiąc z właścicieli, traktując ich przedmiotowo wchodząc w ich uprawnienia – uzurpując prawo.
Oto one:
Ad. 1 Nadesłane zawiadomienie o zwołanym zebraniu zebraniu nie wypełnia treści art. 30 i art. 32 ustawy o własności lokali, gdyż nie wskazuje, że Zarząd Wspólnoty zwołuje roczne zebranie sprawozdawcze które w świetle porządku prawnego wymaga (obligatoryjnie) złożenia przez Zarząd Wspólnoty właścicielom lokali rocznego sprawozdania ze swojej działalności, o czym mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 ustawa o własności lokali, natomiast wskazany termin (03-03-2022) zebrania daje mi 3 dni (28.02.2022 otrzymanie) na przygotowanie materiałów na zebranie, co jest w sprzeczności z art. 32 ustawy o własności lokali, który nakazuje zawiadomienie każdego właściciela lokalu na piśmie (za pewne za potwierdzeniem odbioru, gdyż powiadomienie tworzy skutek prawny) przynajmniej tydzień przed terminem zebrania, a nadto nie zawiera istotnych załączników jak:1. Listy właścicieli lokali z przypadjącymi im udziałami
2. Sprawozdanie Zarządu zeszłorocznej działalności – forma opisowa
3. Rozliczenie indywidualne lokalu, zgodnie z uchwałą Wspólnoty Mieszkaniowej nr 5/2013 i art 200 Kodeksu Cywilnego.
Ad 2
a) Uchwała nr 1/2022 w sprawie : zatwierdzenia finansowego za 2021 r
Otóż ustawa o własności lokali nie przewiduje wprost obowiązku zatwierdzenia (bądź odmowy) sprawozdania finansowego przez właścicieli w drodze uchwały, to decyzja w tej mierze winna być objęta porządkiem rocznego zebrania. Do treści sprawozdania finansowego się nie odnoszę gdyż jest brak danych ze sprawozdania opisowego ze spr. zarząd – art 30 ust 1 pkt 2 ustawy o własności lokali. Jego zatwierdzenie nie wywołuje skutków cywilnoprawnych, nie prowadzi do powstania zmian w danych wynikających z wykonania planu gospodarczego i uchwał, jest załącznikiem do sprawozdania o którym mowa w art. 30 ust.1 pkt. 2 ustawy o własności lokali.
b) Uchwała nr 2/2022 w sprawie udzielenia absulatorium dla Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej za 2021 r – jak można ocenić działalność zarządu przy tak licznych nieścisłościach i brakach sprawozdawczych.
c) Uchwala nr 3/2022 w sprawie: przyjęcia planu gospodarczego na 2022 r.
Nie można podejmować uchwały, która obejmuje okres 01-01-2021 do 31-12-2021, czyli na okres miniony, a na utrzymanie terenów zielonych i konserwację brak środków.
d) Uchwała nr 4/2022 w sprawie: zmiany składu Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej.
Opinię w tej sprawie zawierają pisma, które trudno mi ocenić czy są trafne?, bo Urząd Miejski w Pyrzycach, pani Burmistrz, Rada Miejska w Pyrzycach i Zarząd Wspólnoty nie uznały za stosowne się odniść do treści pism, co dało by mi pewną ocenę. A bardzo szkoda?, bowiem treści pism wskazywały naistotne (np. zabór z funduszu remontowego 4674 zł w 2018 r, które należy zwrócić !) nieprawidłowości.
Intencją mą było i jest uporządkowanie podnoszonych spraw przez Zarząd Wspólnoty pod presją Organów Samorządowych, które choć maja obowiązek ustawowy (art 27 ) zachowując się biernie do problemu, a nieprzyjemnie do wskazującego. Czemu tak się dzieje ? Czemu właścicieli lokali o małej wiedzy w zakresie zarządu, wprowadza się w błąd, odbiera im się demokratyczne prawa, podmiotowość, godność. Co się dzieje?
Zatem Szanowni adresaci miejcie serce do Seniorów, oni nic złego nie czynią, więc nie wykorzystujcie ich brak wiedzy, sprawcie by wspólnota była Wspólnotą !
Ja mam świadomość iż niedługo odejdę więc oczekuję że uda mi się doczekać Wspólnoty o pełnej podmiotowości z jasną księgowością i jasnymi rozliczeniami.
Konkluzja: Obligatoryjność rocznego sprawozdania zarządu (o czym mowa wyżej) wynika z tego że daje to możliwość sprawdzenia czy stan prawny (plan gospodarczy i inne uchwały) dał prawo do wydatków wskazanych w sprawozdaniu finansowym na dany rok. Zgodność prawa z wydatkami jest jednym z elementów które dają prawo do pozytywnej oceny pracy (działalności) Zarządu.
Czy tak jest? Trudno dociec w świetle dostarczonych dowodów w kopercie.
Tadeusz Skałecki l.92
ul G Narutowicza 8a/6
74-200 Pyrzyce
Członek Wspólnoty Mieszkaniowej
działający na podstawie art. 27 i art. 29
ust.3 uwl oraz art. 30 ust. 2 pkt. 3 i art.20 ust.2,
art. 30 ust.2 pkt.3 tej ustawy – prawo
oceny pracy zarządu, a także art. 58,
oceny pracy zarządu, a także art. 58,
222 KC i art. 221 poz.3 kpa